Wednesday 7 September 2016

PHUKET 🌊

Act plan nak bercuti berempat. Tapi sayang. Sorang naik sem and sorang lagi baru balik dari Bali. So tak boleh buat ape laa kan. Kami plan last year. And sesaja book flight sbb time tu tiket flight promotion. So memang tak fikir panjang book jee untuk 4 orng. Yess we choose on May because rasanya smue tgah cuti sem bulan 5 ni. Tapi tak sangka lagi sorng boleh naik sem. Huhuhu.

Agak sedih laa jugak sebab masih tak dapat vacay berempat. So me and tasha is 50/50 nak pegi or not. Dah laa memang memasing first time. Jakun kan. Haha πŸ’πŸΌ 2 weeks before pegi tu mcm2 keputusan kami buat. Tasha tanya how me, and me ask she too. Takut sebenarnya. Tapi nak pegi jugak. Budak degil kan. Smpai laa 1 hari tu kami buat keputusan untuk pergi jugak. Family memasing jgn ckp ah. Risau kemain. Ada yg smpai ckp kiteorng hati kering bagai. Hahaha. πŸ˜‚ tapi kiteorng hiraukan je. 1 jawapan yg aku bg kat parents. "Allah ada jaga adik". Hurm. Then dorang izinkn tapi tahap risau tu jgn ckp laa kan. Aku pon takut jugak act. Smpai fikir 2 3 kali ape yg aku buat ni smue. Tapi mcm aku ckp 'budak degil' πŸ˜‚πŸ˜‚

ok so 11/5/2016 malam kami berdua bergerak dari JB ke TBS.

12/5/2016
5am kami smpai ke TBS. And lepak jap smntre tnggu bas ke KLIA2 pkul 7. And yes 9 am smpai ke KLIA2. Memasing pegi cari port nak rehat before flight pkol 12. And yessss 12 pm kami pon on boarding. Imigresen and check in Alhamdulillah lepas. So 12.40 pm kami flyyyyy to Phuket. Masa dlam flight tasha excited gile. Yg aku memang dh ngantok habis. So naik je flight aku tido ah. Hahaha. Kesian tasha sorang2 tengok awan. Then around pukul 2 we landed at Phuket. Masa tu hati rasa mcm tak percaya dh smpai tempat orang. Then tawakal je apa yg akan jadi kat sana. Hurm. 😊 turun je flight terus cari minibus  ke Patong Beach. Sebab kiteorng book hotel kat area Patong Beach. sampai je hotel around pukul 4 mcm tu. Check in terus mandi ape smue. 1st nak gosok gigi rasa air dia pehh x sedap habis. Mcm lain ah. Tapi lantak laaa. Just fikir nak bersihkan diri. Petang tu, Memasing dh lapar gile. So we decide keluar round2 situ cari tmpt mkn. And yess. Tak sangka Allah permudahkan rupanya hotel dekat ngan food court and ada laaaa beberapa peniaga tu Islam then boleh cakap melayu jugak. So kami beli kat situ.
Ni makanan kami untuk hari pertama. Harga makanan around 80-100 baht.

So hari pertama kat Phuket kiteorng tak buat pape pon. Just cuci mata, lepak dalam bilik, rehat kan badan yang penat ni. Heheheh.

13/5/2016
Our second day at Patong Beach, Phuket. Huhuhu. So hari kedua pon mcm tak ada plan pape. Ok then kiteorng bangun mandi siap-siap ape smue. Then kiteorng breakfast maggi yang dibawa khas dari Malaysia. Haha. Memang saja pon bawak maggi. So breakfast maggi je pagi tu. Around pukul 12 gitu kiteorng pergi cari motor untuk disewa. Then we decide sewa dgn pihak hotel je. Harganya 200 baht/day. So kiteorng dpt je motor, kiteorng terus tuang minyak full then merayap laa mana kami suka. For the first destination. Kiteorg pegi ke Premium Outlet Phuket. Agak jauh dari area prnginapan kami. Sebab dia berada dibndar Phuket. Around 45 minit dari Patong Beach.

Masa kiteorng pegi sale mcm ape eak. Rambang mata.

Kiteorng kat sini boleh tahan lama jugak. Haish. I cnt laa. Murah kot. Cntik pon ye jugak. Huhuhu. Then nak dekat pkol 4pm mcm tu kiteorng pon merayap pegi tempat lain. Ok the next destination ni nama die Jungceylon Mall. Ni dekat area Patong Beach je. So dkat laa jugak dgn hotel kiteorng. Di Jungceylon Mall parking motor kemain susah mcm nak parking kereta. πŸ˜‚πŸ˜‚
So u can nowww in the picture. How the sitaution. πŸ˜‚

Yeahhh. In the night Sampai kami ke Bangla Road. Kalau sapa yg pernah pegi mesti die tau mcm mane lifestyle kat Bangla Road ni. Hahaha. For me yg 1st time. Rasa mcm terkejut jugak laaa. Haha. But it was fun act. Then around midnight kami pulang. Sebab esoknye kami ada aktiviti yang telah dirancang. 😊

14/5/2016
For the third day, me and tasha start with our 1st package. It is visit 7 island. We got 2500 baht/person. So start 7am ada van dh pickup kiteorng kat hotel. Around dlam lebih gitu dh smpai tepi pantai. Lepas beberapa rule die bgtau. Kiteorng pon naik speed boat.

The first island is monkey island. Ada bnyak monyet yang jinak. Tapi i tak brani dekat. Hehehe. Takuttt ok takiut. Bdw aktiviti ni siap lunch, mandi laut, snorkling and santai petang. Siap bg makan buah yang fresh and sejuk. Memang hadam gile tekak. Heehhe. So no worries yang u akan kelaparan tau. Cuma disarankan bawak jee mineral water kat mane you all pegi. Heheh.

You can see how beauty the ocean. OH MY im melting and in love the phuket island much. 😍

15/5/2016
The fourth day we're. Another one activities that we're join. Its adventure games. Gehehe. The price is same 2500baht / person include lunch.

Ada lagi 2 game tak sempat amek gmbar. Its atv and rafting.soooooo fun. Dengan jumpa orang yg sangat sangat sporting. πŸ‘ŒπŸΌπŸ‘ŒπŸΌ

16/5/2015
Second last day. Aktiviti dah tamat. So we decide sewa moto lagi. Round2 lagi bandar phuket ni. And jalan punya jalan punya jalan. Tetibe rajin nak buat rambut hok gini. Hehehe. I buat sikit jee. Tak ingat dah brapa price die. Tapi memang kemas die buat. I buat ni kat tepi pantai jee.

17/5/2016
Our last dayyyyy. Yeahhh. Bangun pepagi sambung merayap naik moto sbb pkol 2 baru pulang moto. Plak tu flight malam around pkol 8 gitu. So pagi tu kiteorng merayap pantai pantai phuket.

Then kiteorng jalan2 kat bandar. Pastu kiteorng rehat jap. Pkol 5 mcm tu dh ada van amek untuk pergi ke airport.

We did it our vacay. Yeayyyy. I will repeat agaim with my natasha. #TwoYoungestSisterTrip 😍